Science fiction. I en nær fremtid er verden blevet til ørken og vand er en mangelvare, der sælges dyrt på det sorte marked. Po arbejder som pakkebud, han har mistet sin eneste ven til ørkenfeberen, og bor alene med sin sandkat i sit køretøj Triton
Lærke og Muna vil lave video-podcasts. De kalder sig Vlog-pigerne. Muna interviewer, og Lærke filmer. Senere følger Malle, der er dygtig til at klippe. De vil rapportere fra Havnefesten, men den kommer til at dreje sig om mobning
Ane, der er 14 år og går i 8. klasse, bliver ked af det og føler sig til overs, da hendes veninde Sofie forelsker sig i Mads fra 10. Hun kan godt lide Sofies storebror Simon, men er hun rigtigt forelsket - og er han?
Fantasy. Jack skal sammen med sin mor og lillesøster holde ferie i et oldgammelt hus langt ude i skoven. Uden mobildækning. Jack begynder at gå på opdagelse i huset, men der er ét rum de har lovet ikke at gå ind i
Tvillingeparret David og Laura tilhører den familie, som er udset til at vogte "Den Gyldne Nøgle", som er en magisk nøgle, der kan åbne adgangen mellem to parallele verdener. En morderisk sekt fra den anden verden er ude efter den magiske nøgle og bortfører tvillingernes forældre
Fantasy. Den unge pige Fréa efterstræbes af jætter fra den gamle nordiske gudeverden. Hun får til sin overraskelse at vide, at hun har en speciel tilknytning til den gamle nordiske gudeverden. Hun føres nu til de gamle nordiske guders verden, Asgård, hvor hun skal uddannes og lære at udnytte sine evner fuldt ud. Vil Fréas uhyggelige drømme gå i opfyldelse?
Tag med Naja Münster og hendes familie på jagt efter en kendt youtuber, der måske er blevet kidnappet af rumvæsener. Højtlæsning for fans fra 6 år og selvlæsning for 8-11-årige
Naja og Frigge er ikke begejstrede for klovne. Slet ikke killer clowns. Og slet slet ikke tanken om at være spærret inde i et storcenter sammen med en. Hvordan skal det dog gå godt? Højtlæsning fra 6 år og selvlæsning for 8-11-årige
Det er sommer og pumachangeren Carag og hans venner skal egentlig læse til eksamen. Men hvordan kan de koncentrere sig, når Hævnens Dag er nær? Spændende afslutning på serien, for fantasy- og dyreelskere fra 11 år
12-årige Cruz Coronado starter på Akademiet - en kostskole for unge forskerspirer - sammen med 23 andre børn og unge fra hele verden. Fra første dag står det klart, at der er noget mystisk på færde
Wilma bliver helt opslugt, da hun finder en gammel kuffert fyldt med breve fra hendes tipoldemor Karoline. Karoline nægtede at indgå tvangsægteskab og udvandrede til Amerika i 1912. En beslutning, der i den grad ændrede hendes liv
Clothilde besættes af det onde på sin 10 års fødseldag, og derefter tør ingen bo i familiens fornemme palæ. Mange år senere prøver den jævnaldrende Ursula at uddrive ondskaben
Mathias skal hjælpe sin farfar i butikken. Men Mathias farfar er bedemand og Mathias vil snart opdage, at de døde ikke hviler medmindre de hjælpes til det
Agnes bliver rekrutteret til OBISTA, der redder truede dyrearter. Sammen med dyreagenterne skal Agnes i træningslejr og på sin første mission. 1. del i sjov og spændende serie til alle dyreelskere fra 9-12 år
Science fiction. Da 17-årige Dee Guerrera vågner op på betongulvet i en skummel lagerbygning ved hun, at hun er udvalgt til at blive det næste offer for åben skærm
Science fiction. På planeten Nærv lever Vølenerne, som er hybrider mellem øgler og mennesker. Drengen Ærilds eneste ønske er at blive øglejæger med egen flyveøgle. Så kan han komme til jorden og finde sin søster. Men det er ikke helt let
Sidste del i den magiske og spændende serie om drengen Arlo Finch og hans familie og venner i den lille by Pine Mountain. Arlo har en plan, han vil samle sin familie igen. Hæsblæsende historie til højtlæsning fra 9 år og selvlæsning fra 10-13 år
12-årige Gabe er på besøg i Kairo, hvor hans onkel er med til at udforske en pyramide. Der er mange rygter om forbandelser, men Gabe havde aldrig i sin vildeste fantasi forestillet sig at skulle møde en
Pelle samler på kort til spillet "Summoner". Pelle drømmer om at spille med de andre på skolen. Da han får fat i et særligt "hidkalder-kort" så får han endelig mulighed for at spille med de andre, men det fortryder han næsten -
Fantasy. Hjemløse Magnus finder ud af, at hans ukendte far er en af de nordiske guder. Under en vild kamp dør han, men vågner op i Valhal og herefter begynder kampen om at passe på sværdet