Foreningen og bestyrelsen bag eReolen

Foreningen Det Digitale Folkebibliotek er den organisatoriske ramme om udlånssamarbejdet eReolen. Foreningen driver og udvikler på kommunernes vegne folkebibliotekernes tilbud af e-bøger og lydbøger. Foreningens medlemmer består af bibliotekskommuner, som på generalforsamlingen vælger foreningens bestyrelse. Det daglige arbejde med drift og udvikling af udlånssamarbejdet eReolen (redaktion, materialevalg, support mv.) koordineres af ITK i Aarhus bibliotekskommune efter aftale med foreningen. Medarbejdere fra en række folkebiblioteker i landet bidrager til eReolens drift. Den enkelte kommune er dataansvarlig for behandling af personoplysninger på brugergrænseflader i udlånssamarbejdet eReolen, og foreningen Det Digitale Folkebibliotek er databehandler.

Det Digitale Folkebiblioteks bestyrelse kan ses her

Det Digitale Folkebiblioteks fagudvalg for eReolen, kan ses her